Söndag Den 1a Januari

Ja, herre gud!! Jag överlevde ett år till. Ett helt långt år. Eller långt och långt förrästen. Det känns inte så långt, det har mer flugit fram. Men oavsett så sitter jag nu här med datorn i knät, i vårt nyinredda vardagsrum, med intentionerna att skriva ngn form av nyårsinlägg.

Nytt år, nya möjligheter. Mitt år 2011 var riktigt bra. Eller... Våren var inte helt klockren. Jag bodde i det lilla studentrummet i världens snuskigaste studentkorridor i Flogsta. Jag kände mig ensam och liten, och var väldigt ofta ledsen. Pendlade till Sthlm varje helg och levde mitt liv i min stora svarta väska för att få ha mina vänner o min familj nära. Sånt sliter. Dock gick plugget bra. Jag var knivskarp i skolan. Mänskliga rättigheter och folkrätt var min grej. Samtidigt växte behovet av att komma bort, vilket var bra, och det gjorde att jag vågade ta klivet och åka iväg senare under hösten.


Jag under ett ganska bra moment. Vi hade precis utklassat grabbarna i kubb. Jag var med mina vänner och mådde som en prinsessa.

Sen får vi inte glömma bort Valborg i Uppsala. Troligen den sista, på åtminstone ett tag. Firandet var awesome. O enormt galet. Jag säger bara att vi hade två ambulanser hos oss natten mellan 30e och den 1a, sen behöver vi inte säga mer om det. Men vi hade kul. Och dagen efter var djävulskt tung ;)


Boysen tog en powernap i gräset under förmiddagen den 30e.

I maj träffade jag för första gången lilla Nila. Den fina lilla skrutten, med snyggarmar precis som jag, som jag fick förmånen att lära känna. Han och hans urmysiga familj fick på bara en eftermiddag en speciell plats i mitt hjärta.


Lille snuttungen och jag :)

Jag firade Eurovision Song Contest med de underbara brudarna Elettra, Rebecca o Jenny. Awesome TV, awesome fest efteråt. Fan vilken rysare Saade ställde till med ;)


Mina brudar <3

Sen red jag en hel del på Uppsala Ponnyklubb. Jag lärde mig massvis och fick rida helt fantastiska hästar. Och jag hopptränade bort min hopprädsla, vågade till och med hålla igång när det gick både fort och inte helt som man planerat ;)


Helt fantastiska lilla ponnyn <3

Jag gick på Älsklingens pappas feting-50-års-fest i festlokale på WTC i Sthlm. Det var en galen fest med massa mysigt folk o partande hela natten lång. Sen gjorde ju de beställda hotellrummen och frukostbuffén morgonen efter inte saken sämre ;)


Det var även här jag upptäckte vad kul man kan ha med läppstift :)

Det var även det här året jag flyttade ifrån min plågoande "snusket i Flogsta". Jag sa upp rummet med vetskap om att jag aldrig, någonsin, kommer bo där igen. Aldrig. Aldrig. Aldrig.


Kylskåpspoesi dagen innan flytten. Talande.

Italienresan vi gjorde i juni var en av årets höjdpunkter. Värme. Sol. Bad. Brun hud. Vänner. Festande. Kärlek. Gemenskap. När saker och ting blir gråa så tänker jag på de varma kvällarna och mår bra igen.


Framme i Peschiera.


Snygga badmössorna man måste ha i poolen. Jag o Sara <3


Partymode ;)


Jag o Joel <3

Jag o Sara <3


Under sommaren jobbade jag på Grönan för fjärde året i rad. Det är världens mest hysteriska arbetsplats, men det är också ett ställe där man alltid är välkommen, där vi som jobbar tillsammans tar hand om varandra. Det var, kort och gott, en bra sommar på jobbet.


Jag o Victor från i somras :)


Avslutningsfesten

Sommaren kantades av massa fester. Bland annat party i Tanto och hippiefest hemma hos lilla mamma. Men sommaren ska vara party, så är det bara.


Tanto-häng

Hippiefest


Midsommarfest :)

Jag gick på Priden. Massa rosa, glitter och normbrytningar. Det är lika nice som vanligt.






Pappa och Helena hade 90årsfest med B-tema. Massa folk, världens middag och B-tema på klädseln. Jag var en bunny o Joel var Bamse. Vi drack för mycket vin och dansade hela natten. Som det ska vara helt enkelt.






Sen åkte jag till Italien för mitt livs äventyr. 2,5 månader i borta från allt. 2,5 månaders paus från verkligheten och från mig själv. För så bra var det där att det mer kändes som en underbar dröm än ett studieuppehåll. Alla de jag lärt känna, alla de jag saknar. Bilderna är ett axplock från min hej-då-fest och hösten i Italien.



























Sen kom jag hem. Jag var så utvilad och glad. Och just nu mår jag så himla bra. Hösten i Italien var guld för mig och nu är jag redo att ta nya tag med mig själv och mitt liv. Jag är så nöjd med allt jag har och allt jag har fått, men man ska alltid fortsätta leva och fortsätta att vilja utvecklas. Så, alla mina bloggläsare. Gott nytt år på er. Det säger jag med värme och kärlek. Låt det här året bli ännu mer fantastiskt än 2011 och lev!!

Kramar och kärlek


Kommentarer

Kommentera så blir jag glad:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen annan än jag tittar)

Vad heter din blogg?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0