New Year, New Way Of Living



Hej sötnosar!!

Andra dagen på året. Sjukt egentligen. Det är liksom andra dagen på 2012, men 8041a dagen i mitt liv. Att man alltid tror att saker och ting ska bli så annorlunda bara för att man måste köpa ny kalender. Men samtidigt vore det ledsamt om man inte trodde det. För då tror man inte på förändring, och livet vore jävligt trist utan chans till förändring. Så jag tänker se på det här årsskiftet som ett magiskt skifte som kan göra allt jag är missnöjd med bättre och som kan göra allt jag älskar ännu mer underbart.

Så därför tänker jag, för ovanlighetens skull, avge nyårslöften såhär andra januari, första måndagen 2012. Det känns nästan lite högtidligt, men det är ju bara bra. Eller hur? Därför kommer här:

Mina Nyårslöften 2012:

Jag ska bli snällare mot mig själv.
Det här kan låta töntigt, men det är faktiskt något jag måste bli bättre på. Ofta har jag omänskliga krav på mig själv som är så höga och pressande att jag, istället för att de driver mig till superresultat, misslyckas med det jag valt att ta mig för. Så jag ska ställa mer normala krav på mig själv som jag faktiskt har en möjlighet att lyckas med.

Jag ska bli bättre på att planera. Och på att faktiskt hålla planeringen.
Det här säger nog många. Men faktum är att den här punkten hör ihop med punkten över. Jag ställer för höga krav på mig men slackar så jävligt att tiden inte räcker till. Så, bättre planering som ska hållas.

Jag ska vara lite mer crazy.
Alltså, inte dåligt "jag gör vad som helst bara ngn kan klassa det som crazy"-crazy. Utan jag ska lämna min lilla pretto-bubbla som jag ibland hamnar i och följa min crazy-sida. Som det här med att sova borta efter en utekväll. Det har jag aldrig gillat för jag vill kunna duscha o jadijadijadi på morgonen, o så åker jag hem o missar efterfesten. Men inte 2012. Då ska jag vara lite crazy o strunta i sånt smågrejs. Så det så!!

Jag ska bli mer noga med vad jag lägger pengarna på.
Det här är inte ett såntdär tråkigt löfte om att inte unna sig ngt alls. Men, jag ska fundera mer innan jag väljer att köpa ngt. Typ "Behöver jag verkligen den här tröjan?". Sen ska jag veckoplanera maten också för att dra ner på nödvändiga men rätt trista kostnader.

Jag ska hitta min egen stil.
2012 är året jag ska hitta min egen kläd-, smink- och hårstil. Håret har jag nog hittat ganska bra. Men resten. Första stiltesten är 50-tal/pin-up. Kan bli nice. O så ska jag handla mer vintage och second hand.

Det var väl typ det. O faktum är att jag, genom bara fem löften som jag verkligen vill och borde hålla, faktiskt börjat bra med löfte nummer ett ;)

Hoppas ni får en underbar kväll. Själv ska jag söka ngra sommarjobb till :)

Kärlek på er

Kommentarer

Kommentera så blir jag glad:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen annan än jag tittar)

Vad heter din blogg?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0