Helgen Som Gick I Hästens Tecken

Nu har jag varit här i lite mer än en vecka. Det känns så bra.Jag lyssnar på så mycket italienska jag kan. Lyssnar och försöker prata. Det är inte jättelätt... Men det går :) Det har ju faktiskt bara gått en vecka, jag har ganska mycket mer tid på mig att prata o lära mig.

Hoppas att ni har haft en bra helg hemma i Sverige. För det har jag :) Det har varit en riktigt hästig helg skulle man kunna säga. I lördags morse åkte vi ut på landet till en av Saras vänner som heter Angelo. Han har turridningsstall med 5 eller 6 jättefina hästar o vi följde med ut på långritt. För långritt, det blev det. Vi red över åkrar och majsfält. Galopperade på små mjuka grässtigar och längs en sjö. Lilla Pepita som jag fick sitta på var heeeelt fantastisk. Bara tre år gammal o ändå så välbyggd o säker. En riktig liten klippa :) Efter två timmar(!) stannade vi o fikade på en liten taverna och sen red vi hem igen. Vi var ute i totalt 3,5 timmar och lilla fega jag galopperade och hade kul med ett treårigt sto. Crazy!! :)


Sen på kvällen gick vi ut och käkade med Saras lillasyster Sabrina, Sabrinas dotter Giorgia och en vän till dem som heter Lucia. Det var mysigt, men fy satan vad fort de pratar!! Så himla svårt att hänga med, speciellt när man är på en bullrig restaurang. Men det ska nog lösa sig om en månad eller så ;)


På söndagmorgonen åt jag o Sara frukost hos en av hennes vänner som heter Angelica. Supersprallig människa med världens bästa humör :) Efter det åkte vi ut till en Working Equitation-tävling som Angelo hade bjudit oss på. De tävlingarna är ljusår ifrån de tävlingarna som jag är med o anordnar på ridskolan. "Säker med häst"-filmerna skulle typ overloada och sprängas om de såg det här ;) Men det var superkul, trevliga människor och jag blev skitsugen på att prova att tävla working equitation :)


Efter tävlingen åkte vi till Stall Excalibour där Angeliga har sin ögonsten friesern Tieme (uttalas "Time"). Åh vilken fin häst!! Men han hade kostat... Och det förstår man. Vi ska btw till en hästmässa i... kommer inte ihåg varit just nu... i typ november/december där hon och Tieme ska vara med. Det är typ som Globen Horse Show men i Italien och inte i Globen ;) Så vi var där och kikade runt. De har friesrar, PRE-hästar och lite nättare körhästar där. Alla i toppkondition. Så kul att se. Och Angelica är så himla lycklig över sin häst, så det är sjukt kul att se henne också :)

Efter att ha gosat med Tieme åkte vi vidare till ett köpcenter där Sara och Angelicas kompis Nicholetta jobbar. Så vi drack kaffe hos henne och käkade middag på en liten restaurang där och sen var det dags att åka hem.

Intensiv och grymt rolig helg :) Ikväll blir det lite barhäng med Sara, Angelica och Nicholetta, det ska blir superkul :) Men... Jag måste hinna iväg o kolla på skor först. Vill hitta ett par klackar till ikväll. Här har de ju faktiskt storlekar jag kan ha ;)

Puss på alla er där hemma!! Saknar er ♥/Nea

(Jag ska försöka uppdatera det här inlägget medbilder också, men mitt internet strejkar för tillfället :P)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Låter som en toppenhelg :) Dom har ju lite andra tankar kring djur i allmänhet där nere än vad vi har här uppe men det är ju alltid spännande att se och lära sig! Hästar är ju alltid så mysiga :)

2011-09-20 @ 16:09:12
URL: http://josefina.blogg.se/
Postat av: Jual Rumah di Jakarta

Generally I never read whole articles but the way you wrote this information is simply amazing and this kept my interest in reading and I enjoyed it.

Postat av: Grosir Baju Murah

More people need to read this and understand this aspect of the story. I cant believe you’re not more popular.

Postat av: Jual Laptop



I am not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my trouble.

2012-02-28 @ 16:12:23
URL: http://informasiotomotifmotor.blogspot.com

Kommentera så blir jag glad:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen annan än jag tittar)

Vad heter din blogg?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0