The Bright Side - Rörelsen

Upprop!!

Handikappad och icke-handikappad. Man och kvinna och allt däremellan och utanför. Höger och vänster. Systrar och bröder.
För er som inte blev som det var tänkt. Och för er som faktiskt blev det.
Det här är en uppmaning till er att gå med i en rörelse. En rörelse med arbetsnamnet "The Bright Side".
En rörelse med fokus på det positiva i livet.
En rörelse som uppmanar till tacksamhet för de fina sakerna man har.
En rörelse som har ledsnat på självömkan och som påstår att medlidande inte löser några världsproblem.

Det är en uppmaning till alla oss med handikapp, funktionshinder, eller vad fan vi nu väljer att kalla det, att sluta gnälla.
Vi, precis som alla andra, har bara ett liv och det är tragiskt om det livet som kunde blivit något fantastiskt slösas bort på bitterhet.
Bitterhet hjälper inte!!

Det är en uppmaning till alla icke-funktionshindrade/handikappade att se hur små de egna problemen är. I jämförelse med ostkroksarmar eller ett liv i rullstol kanske finnen på näsan inte är så jävla farlig. Om någon annan kan så kan du också!!
Och vi kan!! Tillsammans kan vi allt!!

Uppmaningen lyder:
Ryck upp dig för i helvete!!

Se vad som finns runt dig.
Vad du har.
Vad du slipper ha.
Hjälp varandra att hitta det fina i livet.
För det finns positiva saker överallt.
Jag lovar.

Och om det mot all förmodan ser ut som att det inte finns något positivt, så är rörelsen till för att skapa positiva bitar i livet och för att lyfta fram sådant som man själv inte alltid ser.

VILKA ÄR MED MIG?!


Kommentarer
Postat av: Jossan

Jag är som sagt på :) Skrev ett inlägg om det här på min blogg också!

2011-11-23 @ 22:47:28
URL: http://josefina.blogg.se/

Kommentera så blir jag glad:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen annan än jag tittar)

Vad heter din blogg?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0