Moderna Museet Med Lilla Mamma ♥

Hej hopp!!
Nu är jag hemma efter jobb och en kväll på Moderna med mamma. Supermys!!
Såg utställningen med Siri Derkerts verk och blev otroligt imponerad. Kubism från Paris och Algeriet. Skulpturer, kollage och feminism från när hon bodde i Stockholm. Hennes kamp för kvinnor inom kulturen. Filmer med debatter och reportage med henne själv. Modebilder hon gjorde tillsammans med sin första kärlek. Och sen historien om hennes liv. Rekommenderas starkt!
Sen var jag ju tvungen att prova nya kameran. Mamma lekte fotograf, hon hatar att bli fotograferad, o jag modellade ;)
Jag ser tänkande och kulturell ut


Nea och båtarna


Konstnärlig bild bakifrån

Kommentarer

Kommentera så blir jag glad:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen annan än jag tittar)

Vad heter din blogg?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0