Måste Bara Berätta En Sak!!

Nu är biljetterna till Italien bokade!! OMFG!! Jag är livrädd och aspepp!!

Jag åker med Lufthansa (jag har kallat dem både TryggHansa och Hansaplast när jag berättat för kompisar o familj att jag bokat och med vilket flygbolag) måndagen den 12e september (känns bra att inte flyga den 11e :P) från Arlanda klockan 20.50. Sen landar jag på Malpensa kl 23.35 o blir upphämtad av söta Sara ♥ Så nu vet ni när jag åker om ni vill åka dit o vinka av mig ;)

Väl där nere ska jag bo hos Sara mest, sen också hos Sabrina. De är vänner till familjen som bor där nere på heltid. Det blir så sjukt bra!! Jag får träna min italienska och de sin svenska, så vi har ju utbyte av varandra på fler sätt än som sällskap :) När jag är där kommer jag läsa kriminologi på distans från Sverige. Det verkar vara en superspännande kurs, förhoppningsvis med lite lägre tempo än juridiken, som kan komma till användning senare också. Jag är mer än nöjd om man säger så :)

De senaste kvällarna innan somnar har jag fantiserat om hur det kommer bli när jag kommer dit ner. Jag hoppas ju på helt fantastiskt såklart. Prata massa italienska. Hänga med roliga människor. Äta god mat. Men faktiskt så är det så att bara själva grejen att åka iväg kommer vara stor och bra nog. Att få prova att stå på egna ben i ett främmande land. Visst har jag flyttat hemifrån o så, men jag tror att jag kommer växa ytterligare av det här. Jag hoppas iaf.

Jag har tänkt på en sak till i ämnet. Bloggen kommer ju få följa med till Italien. Den kommer vara som en resdagbok där alla ni som är kvar hemma kommer kunna ta del av allt som händer mig. I början kommer jag få gå iväg till en galleria för att få internet, men sen så ska vi försöka fixa det hem till Sara så jag kan sitta där. Det betyder att alla saker jag gör kommer upp här i efterhand, när jag sitter o dricker italienskt kaffe i den italienska gallerian :)

Jag längtar dit, o jag kommer sakna alla här. Allt på en gång. Men det kommer bli helt underbart. Jag bara vet det. Annars får jag göra det underbart helt enkelt. Inte ett dugg svårare än så :)

Puss på alla fina o fantastiska ♥

Kommentarer
Postat av: Jossan

Du måste komma till Uppsala före du åker så vi får krama om dig <3

2011-08-25 @ 22:25:56
URL: http://josefina.blogg.se/

Kommentera så blir jag glad:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen annan än jag tittar)

Vad heter din blogg?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0