Jag Har Nog Varit Italienare I Ett Tidigare Liv

Jag trivs!! O som jag trivs!! Idag skiner solen, igen, och det är typ 29 grader varmt. Jag tror att jag var italienare i mitt förra liv. Jag tycker om att handla bröd på det lilla lokala bageriet på morgonen. Jag tycker om att folk stannar o pratar. Jag tycker om att alla är gulliga o trevliga. Jag tycker om värmen. Jag tycker om språket. Jag tycker om Italien.

Idag har jag lyckats få en gratis gräsklippning. Gubbarna som klipper gräset utanför husen här som ska säljas erbjöd sig, o gräsmattan behövde klippas så jag kunde bara inte säga nej. Jag har småpratat med en liten tant på gatan när jag var ute med Charlie och jag överlevde!! Victory!! Hon förstod vad jag sa o jag förstod, nästan, allt hon sa. Sen har jag handlat frukostbröd i ett supergulligt bageri. Den lilla tanten som ägde det pratade på och jag gjorde mig förstådd. Dessutom presenterade hon mig för sin son som kan engelska, alltid bra med kontakter. Än så länge är det mycket att ta in och mycket nytt att vänja sig vid. Men jag jobbar på det. Italienskan sitter långt inne men efter tre månader med italienare måste jag ha lärt mig någonting iaf ;)

Massa pussar på alla er där hemma!!
♥/Nea


Skickar med en liten bild på Charlie som sällskapar mig hela dagarna i Italien :)

Kommentarer

Kommentera så blir jag glad:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen annan än jag tittar)

Vad heter din blogg?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0