Nya Veckan Goes PRIDE!!



Sitter nermysad i soffan. Funderar över vad den här veckan kommer att erbjuda. Men, fan vad dum jag är. Det är ju STOCKHOLM PRIDE den här veckan!! Imorgon ska jag köpa smink på SminkOchPerukmakarn på Söder. Sen ska jag försöka trilla runt lite i Pridepark (Kungsan) o efter det blir det hopp iväg till jobbet. På onsdag ska jag fixa runt lite hemma... Sy lite på min paradoutfit. Sen kvällsjobb. Torsdag är det SCHLAGERKVÄLL!! Jobb först, men sen SCHLAGERKVÄLL!! En av årets maximala höjdpunkter :) På fredag kommer Lillasyster hem till mig. Hon har varit borta i Italien med våran pappa i 3 veckor o jag saknar henne så ♥ Sen ska vi träffa Paui o fila på paradoutfitsen. Fredag kväll är det kalas för en polares flickvän, ska bli mysigt.

Lördag är paraden. Så fantastiskt. Tid och rum för all kärlek. En möjlighet att visa stolthet och stöd för allas rätt till kärlek och acceptans för den de är. Så alla som kan. Kom dit. Gå med. Se på. Hurra för att alla, åtminstone en dag om året, kan gå längs med gatan, hålla sin älskade i handen. Utan att få massa konstiga blickar. Utan
att folk viskar. Utan att vara hatad.

Appropå det. Till er som har valt att vika era liv åt att hata homo- och bisexuell kärlek: Varför lägga så mycket tid på att hata lyckliga människor? Argumentet med att de är onaturligt är man ju dum om man väljer att fortsätta hålla kvar i så det kan vi lämna. Det vore spännande att höra varför. Tänk om ni istället la all den tiden, och all den energin, på att utrota hungern i världen? Typ stoppa svältkrisen i Somalia. Eller på att forska fram ett botemedel mot AIDS eller cancer? Jag lovar, vill ni så finns det säkert ngn som är villig att visa hur man gör. Använda energin och rastlösheten till ngt kreativt. Jag förstår ju, uppenbarligen, inte hur ni tänker. Så informera mig. Faktum är att hat tar 80% av ens energi medan lycka bara tar ngra få. Så man kan vara lika lycklig som hatisk, men lyckan gör bara att man mår bra medan hatet bara tar energi. Tänk på det när ni i era hatverkstäder tar eran femte kopp kaffe för kvällen och undrar hur ni kan vara så trötta.

Efter den lilla avstickaren vill jag bara säga "god natt". Vi ses i den regnbågsfärgade dimman

Kommentarer

Kommentera så blir jag glad:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen annan än jag tittar)

Vad heter din blogg?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0