Mer om mig

Nu när jag börjar om på nytt här på bloggen så kan det vara bra om ni som läser vet lite om mig :)
Jag heter Linnea men kallas Nea av nästan alla. Jag är för tillfället 19 år gammal och bor i Uppsala med min fästman. Vi förlovade oss i somras och är underbart lyckliga tillsammans. Han är verkligen min man. Från början kommer jag från Tyresö utanför Sthlm men jag flyttade till Uppsala eftersom jag började plugga Juridik på Uppsala Universitet. Just nu bor vi i ett studentrum i Flogsta men vi letar efter ngt eget och större :)
Jag gillar hästar och djur över huvud taget. Sen så tycker jag om sommaren och vintern. Mellanårstiderna är jag inte så mycket för däremot (på våren är jag allergisk och på hösten är det mörkt och dystert). För övrigt är jag en glad tjej som säger och tycker en hel del både knasigt och vettigt.

Förutom allt det här så är jag speciell också. Alla tycker väl att de är speciella. Men, jag är faktiskt det. Det är så att jag har ett medfött handikapp. Mina armar ser lite knasiga ut och mitt blod stelnar inte lika fort som det borde. När man hör folk som har ett handikapp prata så är allt så sjukt jobbigt hela tiden. Det är jobbigt att se annorlunda ut. Det är jobbigt att vardagssaker tar lite längre tid. Det är jobbigt att hela världen inte är anpassad. Men den inställningen är bara löjlig. Jag är som vilken 19årig tjej som helst; pluggar, umgås, festar, älskar. Man kan göra vad man vill med sitt liv, låt inte något så obetydligt som ett handikapp hindra dig från att leva!!


Kommentarer

Kommentera så blir jag glad:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen annan än jag tittar)

Vad heter din blogg?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0